Eva Mahkovic & Eva Mlinar

Vinjete straholjubca

Eva Mahkovic & Eva Mlinar

Vinjete straholjubca

Leto izida: 2019
ISBN: 978-961-7077-01-8
Zbirka: Risoromani
Število strani: 128
Dimenzije: 16,5 x 23,5 x 2 cm
Tisk: cmyk 4/4
Vezava: trda vezava
25,00 €

O KNJIGI

Vinjete straholjubca so po etapah nastajale zadnjih osem let kot skupni projekt obeh avtoric z namenom, ustvariti literarno-vizualno zbirko grotesk neujemljivega žanra.

Eva Mahkovic je besedila med letoma 2011 in 2015 neposredno po njihovem nastanku objavljala na svojem FB-profilu. Izhodiščni prozni sestavki z nekaj osnovnimi protagonisti so se z leti preobrazili v oblikovno manj določljive zapise s številnimi liki in vsebinami, ki tvorijo samostojen univerzum, čeprav njihovi posamezni sestavni deli prihajajo iz našega časa in prostora, občutki, na katerih besedila temeljijo, pa so sploh povsem sodobni. Koščki besedil, forme, motivi vsebujejo navedke iz Svetega pisma, Arthurja Schnitzlerja, Williama Shakespearja, viktorijanskih medicinskih učbenikov, Trumana Capoteja, Agathe Christie, Umberta Eca, Edith Wharton, R. M. Rilkeja, Hansa Memlinga in popa, ki ga je avtorica med pisanjem poslušala, v navdih pa so ji bila tudi mnoga likovna dela, filmi in naključni kraji z zanimivimi imeni, ki v Vinjetah dobijo nove vloge in konotacije.

Kot besedila tudi ilustracije črpajo iz številnih virov ter iz prevzetih fragmentov ustvarjajo lasten, živahno fantastičen svet. Kot je groteska – mešanica nenavadnih, komičnih, ironičnih, popačenih podob z globljim smislom – navdih tekstom, je groteskno osnova tudi za ilustracije, ki skupaj z njimi tvorijo nerazdružljivo celoto. Ilustracije so izdelane v mešani tehniki, v kateri najmočnejši izraz pripada kolažu. Prav slednji je najmočneje povezan z definicijo grotesknega. Največ kolažnih izrezov prihaja iz historičnih grafik in srednjeveških iluminiranih rokopisov, saj tudi sama besedila s svojimi seznami in hagiografijami pogosto črpajo iz srednjeveškega sveta mirabilij, svetnikov in legend.

O AVTORICAH

Eva Mahkovic (1986) je dramaturginja, zaposlena v Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL). V službi se ukvarja z reševanjem problemov v dramskih tekstih in v ljudeh, z logiko, razmerji in psihologijami. Za oder rada adaptira romane, denimo Krila golobice Henryja Jamesa, Gnus Jeana-Paula Sartra ali Prevzetnost in pristranost Jane Austen, občasno prevaja. Njen samostojni dramski prvenec Male kraljice je bil leta 2017 uprizorjen v Lutkovnem gledališču Ljubljana (LGL), literarni, zbirka FB-poezije na tak dan najbolj trpi mastercard, pa prav tako kot Vinjete izide letos. Rada ima katoliško ikonografijo, Alexandra McQueena, porcelanaste Marije in hrte, Taylor Swift, Edith Wharton, Deyrolle, oblikovanje lastnih svetov, sezname ter lepe in čudne stvari.

Eva Mlinar (1985) je zaključila študij umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti ter študij vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) v Ljubljani. Ukvarja se predvsem z ilustracijo in najraje ustvarja za gledališče – oblikovala je plakate za gledališke odre v New Yorku, snovala naslovnice za knjige Knjižnice MGL, trenutno pa skrbi za vizualno podobo predstav Anton Podbevšek Teatra v Novem mestu. Skupaj z oblikovalko Hano Jesih je leta 2018 izdala knjigo umetnika IMPRESIJE: Ljubljana/Istanbul, ki je bila rezultat njune enoletne likovne korespondence. V ilustracijo pogosto vnaša elemente kolaža in je ljubiteljica groteske, starih zemljevidov, Bližnjega vzhoda in srednjega veka.